Pedagog i pielęgniarka

PEDAGOG – PAULINA OGIŃSKA
Poniedziałek 8:00 – 15:00
Wtorek 8:00 – 12:30
Środa 12:00 – 16:00
Czwartek 13:00 – 15:00
Piątek 8:00 – 12:30

PIELĘGNIARKA –BOGUMIŁA SUPA
Poniedziałek 8:40 – 14:00
Środa 8:40 – 14:00
Czwartek 8:40 – 14:00.

INFORMACJE PEDAGOGA SZKOLNEGO

17 MAJA WIELKI POWRÓT

UCZNIÓW DO SZKÓŁ

Wiemy, że powrót do szkoły dla nikogo nie jest łatwy. Wszyscy wypadliśmy z wypracowanych schematów i trzeba się adaptować do nowych/starych warunków. Osłabły więzi i relacje, które tak misternie układaliśmy w czasach przed pandemią. Dzieci i młodzież muszą skonfrontować się z rówieśnikami, poszukać miejsca w grupie, itp. Wielu straciło chęć i motywację do nauki. Uczniowie boją się rozliczenia z pracy zdalnej, którą uważają za mniej efektywną. Obawiają się lawiny sprawdzianów, kartkówek, sprawdzania zeszytów. Nie wierzą w zapewnienia, że będziemy uczyć się “tu i teraz”.

Zrobimy wszystko, aby powrót nie bolał, a był dobrym czasem odbudowania relacji, żeby nasi uczniowie poczuli, że są dla nas ważni.

Oto kilka wskazówek jak pomóc dzieciom i nastolatkom wrócić do szkoły proponowane przez Agnieszkę Misiak – psychologa :

👉Spytaj dziecko ‚Jak się masz z myślą o powrocie? Jak się z tym czujesz? Spytaj wystarczająco wcześnie, nie zostawiaj rozmowy na ostatnią chwilę, na wieczór przed spakowaniem plecaka. Bo wtedy możesz mieć za mało czasu na ogarnięcie tsunami, które nie musi ale może nadejść.

👉 Pamiętaj, że dzieci otwierają się dużo chętniej podczas robienia czegoś wspólnie. Dużo łatwiej jest im mówić  o emocjach, trudnych myślach podczas lepienia pierogów, układania Lego czy rysowania. To daje możliwość powrotu do aktywności, kiedy robi się za trudno i jednocześnie rozmywa się ‚formalny charakter poważnej rozmowy’.

👉 Nie miej poważnej, zalęknionej miny bo to mina, która kojarzy się dziecku z ‚Czeka mnie poważna rozmowa’ i energia do pogadania może znacząco opaść.

👉 Postaraj się nie dramatyzować i ‚na spokojnie’ przyjmować to co dziecko mówi bo jeśli wyskoczysz z ‚Co ty mówisz, że ty wolisz nie zdać niż iść do szkoły!!!’ to dziecko może wycofać się z komunikacji. Bo jak tu powiedzieć te ‚gorsze i trudniejsze rzeczy’, skoro mama na te małe zareagowała takim strachem? Poza tym dzieci nie chcą dokładać rodzicom zmartwień i trudności. Nie, nie musisz być skałą. Daj sobie czas na oddech zanim zaczniesz dzielić się informacją zwrotną.

👉 Zanim zaczniesz wypytywać sprawdź czy jest gotowość do dalszej komunikacji. Dopytaj ‚Możemy o tym jeszcze pogadać?’ To, że dziecko otworzyło drzwi, nie musi oznaczać, że chce w tej chwili zagłębiać się w temat. Warto być uważnym.

👉 Zakręć kranik z poradą ‚Po prostu przysiądziesz i wszystko nadrobisz’, ‚Podjedziesz do chłopaków i rozmowa sama się potoczy’. Porada rzadko kiedy wspiera, rzadko kiedy jest odzwierciedleniem rzeczywistości, w której miałaby zostać zastosowana. Spytaj czy dziecko ma jakiś pomysł jak sobie pomóc? A może chciałoby żebyście razem pokombinowali?

https://agnieszkamisiak.pl/jak-pomoc-dziecku-wrocic-do-szkoly-i-przedszkola-po-przerwie/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=powrot_do_szkoly_i_przedszkola_po_przerwie_jak_wesprzec_dziecko&utm_term=2021-05-06

POGOTOWIE PSYCHOLOGICZNE

Nadzwyczajne czasy wymagają nadzwyczajnych działań. W odpowiedzi na, spowodowaną pandemią covid, rosnącą potrzebę wsparcia psychologicznego uruchomione zostało POGOTOWIE PSYCHOLOGICZNE, gdzie można znaleźć pomoc i wsparcie. Istniej możliwość konsultacji dla tych, którzy pilnie potrzebują pomocy. Wchodząc na stronę można się umówić na spotkanie online.
https://pogotowiepsychologiczne.com.pl

23 LUTEGO – DZIEŃ WALKI Z DEPRESJĄ

Dzień Walki z Depresją jest dobrą okazją, by zdobyć wiedzę o jej rozpoznawaniu i leczeniu. Okazuje się, że pandemia i związane z nią restrykcje wprowadzone w wielu krajach, przyczyniają się także do nagłego pogorszenia stanu zdrowia psychicznego wielu ludzi.

Zapraszam do odwiedzenia strony FORUM PRZECIW DEPRESJI

https://forumprzeciwdepresji.pl/2903/nastoletnia-depresja-zycie-w-trybie-online-offline-nie-pozwol-dziecku-wylogowac-sie-z-zycia

na której można przeczytać o problemie i znaleźć pomoc.

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2021 #działamyrazem

Co zrobić, aby dostęp do Internetu był bezpieczny:

  • aktualizuj oprogramowanie systemowe (Windows, Linuks, iOS),
  • stosuj silne hasła dostępu do systemu oraz sieci domowych. Do podstawowych zasad tworzenia hasła użyj kombinacji dużych i małych liter, cyfr i znaków specjalnych, o długości powyżej 8-10 znaków. Ponadto, hasło nie powinno wiązać się z naszymi danymi: imieniem, nazwiskiem, pseudonimem (ksywą), datą urodzenia. Nie powinno też zawierać nazw z bliższego otoczenia, takich jak: miejsce pracy, imię pupila, danych dzieci/męża. Używaj potwierdzenia wpisanego hasła,
  • nie udostępniaj „sąsiadom” swojej sieci Internet (Wi-Fi), zabezpiecz ją silnym hasłem, a jeżeli pozwalamy innym użytkownikom na podłączenie się do naszej sieci, ograniczmy możliwość podłączania zewnętrznych nośników.

Co zrobić, aby korzystanie z Internetu było bezpieczne:

  • aktualizuj oprogramowanie antywirusowe kupione wyłącznie z legalnego źródła,
  • pamiętaj, że treści zamieszczone w sieci (zdjęcia, posty, komentarze) nigdy nie zostaną usunięte,
  • nie otwieraj załączników w nieznanych lub budzących wątpliwość co do nadawcy wiadomościach e-mail,
  • nie przesyłaj mailem danych osobistych. W żadnym wypadku nie wypełniaj danymi osobistymi formularzy zawartych w wiadomości e-mailowej,
  • nie należy otwierać hiperłącza bezpośrednio otrzymanego mailem, szczególnie jeżeli nie znamy nadawcy wiadomości,
  • pamiętaj, że banki i instytucje finansowe stosują protokół HTTPS tam, gdzie konieczne jest zalogowanie się do systemu. Dlatego, zwracaj uwagę na adres strony www, która rozpoczyna się od wyrażenia „https://”, a nie „http://”. Jeżeli strona logowania nie zawiera w adresie nazwy protokołu HTTPS, zgłoś to do banku, a przede wszystkim nie podawaj żadnych danych,
  • nie podawaj swoich danych do logowania osobom trzecim. Czytaj dalej…https://policja.pl/pol/aktualnosci/199485,Dzien-Bezpiecznego-Internetu-2021.html

ZAWSZE JEST JAKIEŚ WYJŚCIE

to portal, na którym można uzyskać pomoc i wsparcie online. Jest formą poradni psychologiczno – pedagogicznej, na którym można skontaktować się ze specjalistami takimi jak pedagog, psycholog, terapeuta, itp. To bardzo proste więc jeżeli macie jakąś trudność, problem, potrzebujecie się poradzić logujcie się! Czytaj więcej…https://www.zawszejestjakieswyjscie.pl

MISJA: INFORMUJESZ = RATUJESZ

Nasza szkoła bierze udział w programie promocji krwiodawstwa MISJA: INFORMUJESZ = RATUJESZ. Zachęcamy Was do włączenia się i propagowania tej szczytnej idei. Jeżeli ktoś z Was chce zobaczyć prezentację i dowiedzieć się więcej – zapraszamy. Czytaj dalej…

UWAGA PRZEMOC!

Przemoc jak wirus. Rusza nowa kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę „Pandemia przemocy”
Epidemia COVID-19 towarzyszy nam już osiem miesięcy. Z niepokojem obserwujemy, jak każdego dnia wzrasta liczba zachorowań. Jednak konsekwencją epidemii są nie tylko zakażeni, ale też wzmożona przemoc i wykorzystywanie seksualne dzieci. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię „Pandemia przemocy”, której celem jest zapobieganie przemocy wobec dzieci i zachęcenie do reagowania w sytuacji ich krzywdzenia. Czytaj dalej...https://fdds.pl/przemoc-jak-wirus-rusza-nowa-kampania-fundacji-dajemy-dzieciom-sile-pandemia-przemocy/

Rodzicu, zadbaj o dziecięcy mózg! Wprowadź Domowe Zasady Ekranowe.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię  „Zadbaj o dziecięcy mózg”, której celem jest zwrócenie uwagi rodziców na potrzebę zachowania równowagi w korzystaniu z urządzeń ekranowych przez dzieci oraz uważnego towarzyszenia dziecku i spędzania z nim czasu bez zbędnych rozpraszaczy w postaci ekranów. Fundacja proponuje rodzicom wprowadzenie do codziennego życia tzw. Domowych Zasad Ekranowych, czyli zbioru reguł dotyczących sposobów i czasu korzystania z ekranów. Zasady pomagają zadbać o prawidłowy rozwój mózgu dziecka, uczą uważności i równowagi między aktywnościami online i offline oraz mogą pozytywnie wpłynąć na relacje rodzinne.

https://fdds.pl/rodzicu-zadbaj-o-dzieciecy-mozg-wprowadz-domowe-zasady-ekranowe/

https://www.domowezasadyekranowe.fdds.pl/

JAK WSPIERAĆ DZIECI I MŁODZIEŻ PODCZAS PANDEMII

Okres pandemii jest trudny dla wszystkich. Nie zapomnijmy o rozmowie i czujności wobec naszych dzieci. Dla nich może to być trudny czas obawy, strachu o najbliższych, osamotnienia. Poniżej przedstawiam 10 wskazówek w pigułce za psycholog Magdaleną Śniegulską, które mogą pomóc nam i naszym dzieciom.

OBSERWUJMY jak emocjonalnie dziecko radzi sobie z sytuacją. Czy dopytuje, czy też unika rozmów, czy interesuje się wydarzeniami? Jak my się zachowujemy? Czy epidemia, zagrożenie jest stale obecne w naszych rozmowach? Czy nieustannie sprawdzam wiadomości? Czy może unikam tematu i nie chcemy o tym rozmawiać? Jak nasza postawa działa na syna czy córkę?

BĄDŹMY GOTOWI DO ROZMOWY przygotujmy sobie zestaw kilku rzetelnych faktów, którymi możemy się z naszym dzieckiem podzielić. Czasem trzeba będzie powtórzyć je wielokrotnie – dzieci lubią upewniać się, że nie ściemniamy i wiemy, co mówimy. Walczmy z fake newsami.

MÓWMY SZCZERZE NIE WIEM przecież nikt z nas nie wie ile ta sytuacja będzie trwała. Szczerość buduje zaufanie.

ROZMAWIAJMY JAK RADZIĆ SOBIE Z LĘKIEM możemy opowiedzieć, jak my sobie radzimy. Może czytamy książki, biegamy…?

WSKAZUJMY NA CZASOWOŚĆ PEWNYCH OGRANICZEŃ szczególnie dla nastolatków może być to trudne i mogą odbierać tę sytuację jako zamach na ich prawa i wolność. Pokażmy im do czego te rozwiązania służą.

BĄDŹMY ODPOWIEDZIALNI – ta sytuacja może być świetną lekcją empatii, wrażliwości i właśnie odpowiedzialności za wspólnotę: rodzinną, klasową, sąsiedzką. Nasze zachowania przecież przekładają się bezpośrednio na rozprzestrzenianie wirusa, a więc na życie i zdrowie innych ludzi. Rozmawiajmy o tym z naszymi dziećmi.

NIE OSZUKUJMY kiedy rozmawiamy o rzeczach trudnych. Zdarza się, że ulegamy emocjom, a gdy przyłapuje nas na tym młody człowiek i zadaje pytanie, co się stało, nie odpowiadajmy, że nic. Takie ucinanie rozmowy, tworzenie tajemnic, jest pożywką do karmienia lęków. Ochłońmy i wyjaśnijmy co się stało, czego było świadkiem.

ZADBAJMY O POTRZEBY DZIECI – tak jak my potrzebujemy porozmawiać z bliskimi, koleżanką czy kolegą, nasze dzieci również tego kontaktu potrzebują. Zadbajmy o to. Rówieśnicy są strasznie ważni. Pamiętajmy o nowych technologiach – to dobry moment, żeby z nich również korzystać.

UCZMY SIĘ RAZEM ZDROWYCH NAWYKÓW– i bądźmy wzorem do naśladowania. Pokażmy i przećwiczmy, jak myć ręce, jak zasłaniać usta, jak dbać o wypoczynek, odpowiedni sen i dobry nastrój. Rozmawiajmy o tym co trudne, o potknięciach i zagrożeniach i co z nimi robić.

ZADBAJMY O INNYCH – a może w tej trudnej sytuacji spróbujemy zająć się czymś użytecznym? Może razem z dzieckiem wesprzemy słabszych, którzy potrzebują naszej pomocy?

JEŻELI CHCESZ Z KIMŚ POROZMAWIAĆ, MASZ KŁOPOT LUB SMUTEK, POTRZEBUJESZ PRZYJACIELA LUB WSPARCIA – ZADZWOŃ!

wrzesień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Ostatnio dodane